Marvicon: Lider în Inovația Transporturilor Rutiere Europene

Descoperă cum Marvicon revoluționează industria transporturilor europene prin adaptabilitate și inovație continuă.

Dispecer Marvicon: „Șoferii sunt cea mai valoroasă resursă a oricărei companii de transport și trebuie să fie tratați correct și cu respect!”

Marvicon, o companie de transport cu sediul în Oradea, pune preț pe valori precum seriozitate, flexibilitate și dinamism; prezenți pe piața europeană din 2015, Marvicon s-a specializat în transportul rutier de mărfuri pe plan intern și internațional, activând și în domeniul transportului de containere maritime. Având o flotă de peste 180 de camioane și o echipă de peste 300 de angajați, Marvicon are resursa tehnologică necesară pentru a asigura clienților cel mai bun suport logistic, iar preocuparea permanentă pentru a oferi de fiecare dată soluții de transport integrate de înaltă calitate, adaptate pentru a satisface și a susține nevoile specifice ale clienților noștri, le-a adus mereu aprecierea și loialitatea acestora.

Marvicon - Ilie Ilea

„Șoferii vor găsi la noi o companie organizată, flexibilă și care este mereu lângă ei atunci când au nevoie!”

Ilie Ilea
Director General Marvicon

Interviul de mai jos este unul despre provocări, principii și valori care te fac să reziști pe piața transporturilor, dar și despre soluții care ar putea aduce schimbările dorite în această industrie!

Reporter: Bună ziua, domnule Ilie Ilea! Vă mulțumim pentru amabilitatea de a ne răspunde la întrebări. Am trecut cu toții printr-o pandemie la care nu se aștepta nimeni, trecem printr-o criza econominca, iar războiul nu este așa departe de noi. Cum face față compania Marvicon acestor provocări și cum reușește să le depășească?
Ilie Ilea: Bună ziua! Vă mulțumesc pentru invitația de a răspunde întrebărilor Dvs. În situații de criză, de pandemie, recesiune sau alte provocări cum ar fi războiul actual, este foarte importantă organizarea și stabilitatea financiară a unei companii. Marvicon este o companie sănătoasă financiar și foarte bine organizată. Acestea ne-au ajutat și ne ajută să ne adaptăm situațiilor care apar și să facem față tuturor provocărilor zilnice.

Reporter: Compania Marvicon, condusă de dumneavoastră, a fost achiziționată de către grupul Jost, cu ceva vreme în urmă. Ce a însemnat această tranzacție și cum vedeți viitorul, pe termen mediu și lung, din acest punct de vedere?
Ilie Ilea: Prin această tranzacție, Marvicon a devenit parte a unui grup mare și puternic. Ne-am ales cu un frate în România, compania Skiptrans de la Cluj, care este, de asemenea, parte a grupului Jost. Apartenența la un un grup cum este Jost, aduce o mai mare siguranță financiară, foarte importantă în vremuri tulburi și aduce noi oportunități de dezvoltare a companiei.

Reporter: În Parlamentul European se tot discută despre criza șoferilor pe plan european. Care sunt soluțiile pentru a scădea acest deficit și cum s-a adaptat compania Marvicon la această situație?
Ilie Ilea: Da, am văzut și eu multe studii prin care se arată deficitul mare de șoferi în UE, dar de asemenea și media de vârstă destul de mare a șoferilor în unele țări. O soluție care s-a aplicat deja în mai multe țări este reducerea vârstei de la care se poate obține categoria de permis de conducere pentru camioane. Iar o altă soluție ar fi aducerea de șoferi din afara UE. Un motiv pentru lipsa de șoferi este și faptul că în prezent devin șoferi profesioniști mult mai puține persoane decât în anii trecuți.

Reporter: Cum ar trebui să ajute autoritățile din România companiile de transport în rezolvarea crizei acute de personal din rândul șoferilor? Sunt școlile profesionale/învățământul profesional una dintre soluții? Cum ar putea fi atrași tinerii spre această meserie?
Ilie Ilea: Da, cred că reînființarea școlilor profesionale ar trebui făcută cât mai repede, concomitent cu schimbarea legislației, în așa fel încât tinerii să poată deveni șoferi profesioniști la vârsta de 18 ani. În acest fel am putea stabili colaborări cu școlile profesionale și am putea garanta angajarea elevilor după absolvire. Acum, în prezent, un tânăr poate deveni șofer profesionist internațional doar la 21 de ani și este foarte greu să-l mai atragi către șoferie când el poate și-a găsit deja un job care-i place. Tinerilor care se gândesc să devină șoferi de camion le spun că la noi vor găsi suport, înțelegere, flexibilitate și un colectiv cu o mare experiență în transport.

Reporter: Cititorii noștri sunt în mare parte conducători auto ai unor vehicule de mare tonaj. Să presupunem că sunt câțiva dintre ei care doresc să se angajeze la Marvicon și au nevoie de câteva informații. Din ce este compusă flota Marvicon? Care este stilul de muncă și de ce să aleagă un șofer să lucreze pentru Marvicon?
Ilie Ilea: După cum spuneam și mai devreme, flota Marvicon este compusă din camioane Euro 6, marca MAN, DAF și IVECO, cu o vechime maximă de cinci ani. Facem în mare parte transport de containere maritime și transport cu camioane cu prelate. Ocazional facem și transport frigorific. Toate camioanele sunt echipate cu frigider și climă de staționare. Șoferii vor găsi la noi o companie organizată, flexibilă și care este mereu lângă ei atunci când au nevoie.

Dispecer MARVICON: „Există o foarte bună comunicare între conducere, dispeceri și șoferi”

Reporter: Am purtat o discuție și cu un dispecer al firmei Marvicon, de la care am dorit să aflăm trei motive pentru care a rămas în echipa Marvicon.
Florin Mihăilă, Team Leader Planning containere: Primul motiv și cel mai important este acela că în această companie există o foarte bună comunicare între conducere, dispeceri și șoferi.

Discutăm, ne consultăm cu toții și găsim întodeauna soluția care să mulțumească pe toți cei implicați. Evident că au fost și cazuri în care nu au putut fi mulțumite în totalitate toate părțile, dar deciziile finale s-au luat după ce am fost siguri că situațiile au fost studiate din toate unghiurile posibile și toți participanții au înțeles avantajele și dezavantajele fiecărei hotărâri.

Cel de-al doilea motiv este explicat de creșterea acestei companii de-a lungul anilor.

Compania a avut un ritm de creștere sănătos, nu a riscat o dezvoltare rapidă fără a avea o bază solidă. Vă dau un exemplu: în timpul primelor luni de pandemie COVID, când toată lumea era speriată și nu știa ce o să ne rezerve viitorul, conducerea MARVICON ne-a asigurat în repetate rânduri că pentru cel puțin 2 ani nu trebuie să ne facem griji, compania are resurse să reziste. Poate acum puteți privi amuzați acest exemplu, dar amintiți-vă disperarea și nesiguranța care cuprinsese întreg mapamondul la acea vreme și pot să vă confirm că, de-a lungul celor 2 ani de pandemie, compania nu a încercat să reducă costurile prin micșorarea salariilor angajaților, așa cum au făcut alte firme. Ne-am desfășurat activitatea normal și salariile au fost încasate la timp, ca și înainte de pandemie. Din acest punct de vedere putem spune că nici nu a existat COVID-ul pentru noi.

Cel de-al treilea, dar nu și ultimul motiv, se datorează echipei MARVICON.

Lucrăm de mulți ani împreună și am ajuns să ne cunoaștem atât de bine între noi încât știm dinainte cum va reacționa fiecare pus în fața unor noi provocări. Avem încredere unul în altul și acest sentiment se dobândește în timp, interacționând între noi și în afara orelor de lucru. Am reușit să ne câștigăm respectul unul față de celălalt arătând la rândul nostru respect față de oamenii cu care lucrăm și față de meseria pe care o practicăm.

Poți să-ți desfășori activitatea mult mai relaxat atunci când toți colegii sunt profesioniști și dovedesc asta zilnic prin atitudinea și comportamentul lor.

Știți cum se spune: „nimeni nu este de neînlocuit”. Aș dori să adaptez această zicală la realitatea MARVICON: „oricine poate fi înlocuit de colegul său atunci când solicitarea vine chiar de la el”. Suntem un colectiv bine închegat și reușim cu succes să ne desfășurăm activitatea în bune condiții, chiar și în absența unui coleg, atunci când nu este la birou din diferite motive: concediu medical, concediu de odihnă, probleme personale, etc. (no, de-ale vieții 😊!)

Reporter: Care este cea mai valoroasă resursă umană?
Florin Mihăilă, Team Leader Planning containere: Toate cele de mai sus nu ar conta dacă această companie nu ar face eforturi considerabile de consolidare a relațiilor cu șoferii. Ei sunt cea mai valoroasă resursă a oricărei companii de transport și trebuie să fie tratați correct și cu respect! Pentru a fi un bun dispecer trebuie să înțelegi că în același timp în care tu stai într-un birou unde nu plouă, nu bate vântul și este plăcut, șoferii, colegii tăi, cei care duc greul, pot îndura cele mai grele condiții meteorologice, acesta fiind un factor de stres în plus pe lângă mulți alții.

Dacă ai înțeles acest lucru, vei privi cu alți ochi meseria de șofer și o să faci tot posibilul să îi ajuți, pe cât îți stă în puteri. Ei bine, aici la MARVICON, toate aceste lucruri sunt bine înțelese și cred că, de fapt, acesta este adevăratul motiv pentru care încă mai lucrez în această companie!

Șofer: „Conducerea dă dovadă de seriozitate!”

Reporter: Am avut oportunitatea de a discuta și cu un șofer cu vechime în firma Marvicon. Una dintre problemele firmelor de transport este aceea a șoferilor care nu stau prea mult în aceeași companie, acel du-te-vino caracteristic unora dintre ei. Ce v-a determinat să rămâneți în tot acest timp la Marvicon?
Cristian, șofer: Anumiți șoferi aleg să plece dintr-o companie în momentul în care apar nemulțumiri privind salariul, privind orele de condus sau relația cu colegii sau superiorii. Dar există și anumiți șoferi care au tendința (chiar dacă le este bine la locul de muncă) să migreze des de la o companie la alta. Ce m-a determinat pe mine să stau atâția ani la Marvicon? Cred că seriozitatea de care dă dovadă conducerea, plata salariului la timp, aprecierile șefilor, atmosfera colegială. Îmi place munca pe care o fac deși nu este deloc ușoară.

Notă: Cristian lucrează de 6 ani la Marvicon și de 10 ani în grup.

La realizarea acestui articol au contribuit:

Distribuie:

Facebook
Twitter
LinkedIn

Te-ar putea interesa şi:

"Șofer de TIR" vs. "Șofer de Camion": O evoluție lingvistică într-o continuă schimbare

"Șofer de TIR" vs. "Șofer de...

În istoria limbajului, observăm adesea cum termenii și expresiile își schimbă semnificația sau sunt folosiți în moduri diferite…
Industria Transporturilor și Festivalurile din domeniu

Industria Transporturilor și Festivalurile din domeniu

În ciuda provocărilor economice globale, inclusiv a pandemiei care încă își lasă amprenta asupra lumii, industria transporturilor din…
Alimentația și Sedentarismul la Șoferi

Alimentația și Sedentarismul la Șoferi

Profesia de șofer profesionist vine, de multe ori, la pachet cu mai multe compromisuri pe care le face…